Startpagina Wij Hayley Oostenrijk Vakantie Diversen Computer Awards Webcam, Mittersill Favorieten Contact
  2 mei 2003

Terug 11 april 2003 12 april 2003 13 april 2003 14 april 2003 15 april 2003 16 april 2003 17 april 2003 18 april 2003 19 april 2003 20 april 2003 21 april 2003 22 april 2003 23 april 2003 24 april 2003 25 april 2003 26 april 2003 27 april 2003 28 april 2003 29 april 2003 30 april 2003 1 mei 2003 2 mei 2003 3 mei 2003 4 mei 2003 5 mei 2003 6 mei 2003 7 mei 2003 8 mei 2003 9 mei 2003

Gisteravond naar Fishermans Warf geweest. Eerst lekker gegeten in vis/vlees restaurantje aan de haven. Daarna een rondje gelopen en met de auto zelf naar Twin Peaks voor een uitzicht over de stad. Gaaf om zo over de hele stad uit te kijken.

Vanmorgen eindelijk weer eens een beetje uitgeslapen. Om half tien eerst ontbeten. We hebben aan de overkant van de straat een leuk zaakje gevonden voor het ontbijt. Daarna met de tram en cable car naar het "cable car museum". We zijn benieuwd hoe het systeem van de cable cars werkt, en dat wordt daar duidelijk.

Op de route van de cable cars liggen tussen de rails dikke staalkabels onder de straat. Als een tram vooruit wil, grijpt deze de kabel vast en wordt met een snelheid van ongeveer 9 mile per uur vooruit getrokken. Stoppen is een kwestie van de kabel loslaten en remmen. De kabels van alle vier de lijnen worden vanuit 1 punt in de stad (het museum) met behulp van vier grote motoren rondgetrokken. Een aantal keren per jaar moeten de kabels vervangen worden in verband met slijtage. Dat doen ze 's-nachts als de cable cars niet rijden. Onder het traject van de cable cars liggen banen waarin de kabels lopen en katrollen om ze in toom te houden. Is wel heel indrukwekkend om te zien hoe het werkt en wat de geschiedenis ervan is.

Vanuit het museum hebben we de lijn van de cable car genomen die we nog niet gebruikt hadden. Het is echt een gave manier van transport. Je gaat gewoon in de tram zitten of aan de zijkant hangen. Daarna zijn we dwars door de stad terug gaan lopen naar het hotel. Lekker de sfeer van de stad geproefd en hier en daar naar binnen om even rond te kijken

In de loop van de middag waren we weer in het hotel. Ondertussen was het een beetje gaan regenen en zijn we met de auto richting een grote overdekte shoppingmall gereden. Daar even rond gelopen en heerlijk italiaans gegeten. Vanavond wordt het dus wat makkelijks om te eten. Daarna met de auto de vrijdagmiddag spits in.... afzien dus.

Vanavond gaan we nog even de stad in, het is ondertussen weer droog. Het is een fantastische stad om te zijn en rond te lopen. Alles ligt op korte afstand van elkaar dus dit zijn de dagen met de minste kilometers voor de auto maar met de meeste voor de benenwagen.

Even wat cijfers:

We hebben tot nu toe 4100 mile (6560 Km.) gereden. En omdat je nooit weet hoe ver het volgende tankstation is hebben we al 24 keer aan de pomp gehangen met de auto. Deze rijdt gemiddeld 1 op 9 er is dus 730 liter benzine opgelurkt.

Er zijn er al minimaal 96 halve liters water en 40 blikjes Red Bull doorheen gegaan. Je moet hier veel drinken is ons verteld.

We hebben 2 keer sneeuwkettingen gekocht, Het eerste stel hadden we weer ingeleverd voor de helft van de waarde terwijl we ze de volgende dag weer moesten hebben #&%(@)*%$#. Soms zit het mee, soms zit het tegen. De volgende die deze auto huurt zal er blij mee zijn misschien.