Startpagina Wij Hayley Oostenrijk Vakantie Diversen Computer Awards Webcam, Mittersill Favorieten Contact
  4 april 2007

Terug 4 april 2007 5 april 2007 6 april 2007 7 april 2007 8 april 2007

Woensdag 4 april 2007 - we zijn er!!

Na een nacht in het Etap hotel bij schiphol, zijn we vroeg opgestaan en naar Schiphol gegaan. Inchecken ging supersnel. Daarna lekker rustig aan beetje rondgekeken in de winkeltjes en wat gedronken.
Bij de gate merkten we duidelijk dat er meer beveiligingsmaatregelen zijn dan de vorige keren. Eerst een gesprek met een beveiligingsmedewerker. Even wat strikvragen over de duur van ons verblijf, de inhoud van de bagage en dergelijke. Vervolgens door de rontgencontrole en metaaldetector. Ook rond het vliegtuig veel beveiliging. Iedereen die in de buurt van het vliegtuig komt, wordt eerst gecontroleerd en gefouilleerd. Wel maf hoor.
Daarna zonder vertraging vertrokken en een rustige vlucht. Net voordat we goed en wel geland zijn, gaan de motoren opeens weer voluit en moet de landing gestopt worden in verband met een ander vliegtuig voor ons dat niet snel genoeg van de landingsbaan af was. Balen dus, nog zo'n 20 minuten langer zitten. Na de tweede poging wel gewoon geland en natuurlijk het vreselijke applaus......
Het is erg rustig op het vliegveld en we kunnen zo door naar de immigration en customs. Bij allebei weinig drukte. Ook hier weer wat nieuws. Iedereen moet 2 vinger afdrukken geven en er wordt een digitale foto gemaakt.

Daarna met de Blue Busses naar New York!!

Wat een drukte!! Het weer is erg slecht zodat we onderweg nog niet al te veel kunnen zien met de beslagen ramen. Maar wat een taxi's!

Rond een uur of twee zijn we in het hotel. Middenin het Broadway disctrict. Vanzelfsprekend hebben we weer een kamer op 1 van de bovenste etage's en aan het eind van de gang. Maar wel lekker uitzicht op Broadway.

Na even snel wat opfrissen en een mailtje gaan we zo snel mogelijk de stad in. Tijd om wat sfeer te snuiven van New York city!!.

Vanmiddag en avond zijn we gewoon gaan lopen. Eerst naar Planet Hollywood om onze NewYork Passes op te halen. Planet Hollywood ligt bij Times Square, dus dat is meteen het eerste herkenningspunt van de bekende plaatjes. Wat een neon-reclame's!!

St. Patrick's Cathedral:

Daarna doorgelopen richting Rockefeller Center, de Trump Tower en het begin van Central Park.

Daarna weer terug richting het Empire State Building. Door het slechte weer van vandaag (regen en bewolkt) is het uitzicht nul komma nul en wordt afgeraden naar boven te gaan. Met onze NewYorkPasses mogen we gratis naar binnen, dus zijn we gewoon gegaan. Gewoon even kijken hoe het hoogste gebouw van New York eruit ziet. Boven aangekomen bleek het zicht inderdaad slechts, maar tussen de vlagen van bewolking door konden we wel naar beneden kijken. Wat een hoogte!!! en wat een taxi's.....

Na ons korte bezoek weer naar beneden gegaan. Het is redelijk dichtbij ons hotel dus we gaan morgen of vrijdag nog een keer als het beter weer is.

Op de terugweg even een broodje gegeten en nog even binnengelopen bij Macy's. De grootste winkel van de wereld. Na even rondgekeken te hebben, lekker terug naar het hotel, tijd voor even lekker relaxen na een lange dag!